Hvorfor oppdeling av anskaffelser?
30.1 Hvorfor oppdeling av anskaffelser?
I § 19-4 er det gitt regler om oppdeling av anskaffelser. Formålet med bestemmelsen er å gjøre det lettere for små og mellomstore bedrifter å delta i konkurranser om offentlige kontrakter. Oppdeling av anskaffelser kan gi økt konkurranse om oppdraget ved at delkontraktene for eksempel er bedre tilpasset små og mellomstore bedrifters kapasitet, fagområde eller geografiske plassering.
Kilde: DFØs veileder til anskaffelsesreglene, seksjon 30.1. Forum for offentlige anskaffelser har gjengitt teksten med samme nummerering for at du skal kunne finne tilbake i den offisielle veilederen. Gå til DFØs originalside →